۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

کارگران نساجی مازندران درادامه اعتراضاتشان امروزمقابل استانداری اجتماع کردند

کارگران نساجی مازندران درادامه اعتراضاتشان امروزمقابل استانداری اجتماع کردند

کارگر نساجی مازندران :مسئولان برای ما گریه می کنند و کنار کارفرما عکس یادگاری می گیرند

به گزارش ایلنا تعدادي از كارگران واحد نساجي مازندران صبح امروز به دليل عدم دريافت13 ماه حقوق خود برای چندمین بار در مقابل استانداری مازندران تجمع نمودند .
این کارگران که هفته گذشته با تجمع در مقابل فرمانداری قائمشهر واستانداری مازندران خواستار مطالبات معوقه خود پس از ما هها شدند که با حضور معاون سیاسی وامنیتی استانداری مازندران در جمع کارگران وقول مساعد برای پیگیری حقوق بحق کارگران دادند.
تعدادی ازکارگران معترض در گفتگویی با ایلنا اظهار داشتند هفته گذشته استاندار مازندران ونماینده ولی فقیه دیداری از کارخانه داشتند وایشان بدون درک وضعیت معیشیتی ما ،از کارگران خواستند که با صبوری این وضعیت اسفناک را تحمل نمايند.
كارگران نساجي مازندران اظهارميدارند عليرغم اينكه مديران اعلام ميدارند با مشكلا ت نقدينگي روبرو هستند ظرف چند ماه گذشته 150 نفر به استخدام اين شركت درآمده اند واين مغايرت با گفته مسئولان شركت است.
قابل ذکر است تا لحظه ارسال خبر هیچ مسئولی در جمع کارگران حضور پیدا ننموده است.

ایلنا طی گزارشی دیگردرهمین باره می نویسد:

در تجمع اعتراض آمیز کارگران نساجی مازندران مقابل استانداری ، کارگران نساجی از بلاتکلیفی چندین ساله خود بسیار گله مند بودند و نشست های فراوان با مسئولان را بی فایده دانستند.
بنا بهمین گزارش کارگران از مسئولان بابت اجرا نکردن مصوبات و زیر پا گذاشتن قولهای خود گلایه داشتند.
آنها 10 ماه حقوق معوقه و 2 ماه پاداش که معادل 4 ماه حقوق می باشد را دلیل اعتراض و تجمع خود ميدانند و بیان ميدارند : طبق توافقی که نماینده استاندار ، مدیر کل اداره کار، نماینده صنایع و معادن، مدیر عامل و رئیس هیت مدیره شرکت نساجی و رئیس اطلاعات شده بود طبق پیشنهاد مدیر عامل شرکت نساجی مقرر گردیده بود حقوق ها طبق زمانبندی پرداخت گردد که آن توافق که خودشان پیشنهاد دادند را هم اجراء نکردند.
یکی از کارگران معترض گفت: کارگران طبرستان شرکت نساجی که 285 نفر می باشند و در روزگاری بازوهای پرتوان این شرکت بودند از هیچ گونه امتیازی برخوردار نیستند.
وی گفت: با توجه به اینکه 14 ماه از معوقات کارگران را پرداخت نکردند اما بیش از 150 نفر نیروهای نور چشمی آقایان را جذب کردند و حقوق آنها به موقع پرداخت می کنند.
یکی دیگر از کارگران با اشاره به اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده بین شورای تامین ، بانک ملت و بانک ملی برگزار شده بود 3 ونیم میلیارد برای پرداخت حقوق کارگران به شرکت وام پرداخت شده بود که فقط 2 و نیم میلیارد آن بین کارگران تقسیم شد از مابقی آن کسی باخبر نمی باشد.
وی با بیان اینکه مسئولان فقط خوب حرف می زنند افزود: مسئولان برای ما گریه می کنند و کنار کارفرماي ما عکس یادگاری می گیرند و هیچ کاری را برای کارگران انجام ندادند.
یکی دیگر از کارگران از نداشتن کرایه ماشین برخی کارگران اعتراض کرد گفت: برخی از کارگران بدلیل نداشتن کرایه نتوانستند در این تجمع شرکت کنند تا از حق خود دفاع کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه فصل هندوانه در حال اتمام است برخی از کارگران قدرت خرید یک هندوانه برای فرزندان خود را ندارند اما کارفرماها زیر کولر ماشین خود برای ما دست تکان دهند و به ما می خندند.
این کارگر گفت: 4 ماه است که برای خرید نان جلوی نانوا گردن کج می کنم و نسیه نان به فرزندان خود می دهم .
وی گفت یکی از این کارگران بدلیل عدم توان پرداخت کرایه تاکسی و پول توجیبی فرزند خود را از دانشگاه بیرون آورده که فرزند وی به این دلیل دچار افسردگی شده است و ادامه داد: ما انسانیم و نیاز به زندگی کردن داریم و از مسئولان می خواهیم این حق را از ما نگیرند.
یکی ديگر از کارگران شرکت نساجی واحد طبرستان گفت: وقتی فقر از درب وارد شود ایمان از پنجره خارج می گردد ، با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان نمی توان با نان نسیه و گوجه پلاسیده روزه گرفت.
وی اقساط معوقه بانک هاي خود را کمر شکن اعلام کردو گفت: با توجه به عدم دریافت حقوق این کارگران ، استاندار ترتیبی اتخاذ دهد تا بانک ها تا موعد پرداخت حقوق از حقوق ضامنین کسر نکنند

تایید حکم اعدام عباس توکلی برازجانی توسط دیوان عالی

تایید حکم اعدام عباس توکلی برازجانی توسط دیوان عالی

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که حکم اعدام عباس توکلی برازجانی، توسط دیوان عالی تایید شده است و بر همین اساس ممکن است که حکمِ وی به زودی به اجرا درآید.

حکم مرگ عباس توکلی برازجانی، زندانی ۳۸ سالهٔ محبوس در زندان رجایی شهر کرج در حالی از سوی دیوان عالی تایید شده که مسئولان این مهم را تاکنون به وی در زندان ابلاغ نکرده‌اند و تایید حکم تنها بصورت شفاهی به خانوادۀ وی اعلام شده است.

بنا به گزارش وبسایت فعالین حقوق بشر و دموکراسی، نامبرده که در حال حاضر در بند ۱ زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد، در تیرماه ۱۳۸۷ به اتهام ضرب و شتم و قتل یکی از ماموران نیروی انتظامی و هم چنین حمل سلاح به همراه برادرش بازداشت شد.

امیر حسین توکلی برازجانی، برادر این زندانی، در مردادماه‌‌ همان سال بر اثر شکنجه‌های شدید در بازداشتگاه آگاهی شاهپور تهران جان سپرد.

گفتنی ست که طی این مدت بسیاری دیگر از اعضای خانوادهٔ توکلی برازجانی نیز از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.